Przejdź do głównej zawartości

Poker Terms & Definitions Poland

Ważna część nauki gry w pokera Poker poznawać i rozumieć warunki pokerowe. Oprócz bystrego oka i mnóstwa pewności siebie, musisz wiedzieć, jak mówić, że tak powiem. Znajomość żargonu związanego z pokerem pomoże Ci nadążyć za tym, co się dzieje jako gracz. W końcu kluczem do dobrego pokerzysty jest taki, który emanuje pewnością siebie i nie możesz tego zrobić, jeśli nie wiesz, co się dzieje, czego się od ciebie oczekuje i co robią krupier i inni gracze. Tak więc nauka terminów pokerowych lub „rozmowa o pokerze” poprawia twoją wiedzę o grze.

Korzystając z naszego obszernego przewodnika po terminologii pokerowej, nauczysz się wszystkich terminów i zwrotów pokerowych używanych w grze. Omówiliśmy wszystkie pokerowe terminy i żargon, z którymi można się spotkać grając w kasynie online lub w stacjonarnym kasynie; przeciwko komputerowi lub przy stole online z prawdziwym krupierem.

Najlepsze kasyna pokerowe w Poland

Kasyno onlineBonus powitalnyWypłataOcenaOdwiedź stronę
500%
98.68%
Grać High Country Casino
5000 $
98.22%
Grać Sloty Vegas Casino
3000 $
98.10%
Grać Irlandzkie kasyno szczęścia
6000 $
98.21%
Grać Kasyno Bovegas
5500 $
99.21%
Grać Cafe Casino
12 250 USD
98.28%
Grać Las Vegas
10 000 $
98.25%
Grać Pałac Słońca
3000 $
99.55%
Grać Stara Hawana
3000 $
98.22%
Grać Kasyno Supernova
350%
98.67%
Grać Ruby Slots Casino
3000 $
98.32%
Grać Lucky Hippo Casino
1000 $
97.72%
Grać EL Royale
6000 $
98.00%
Grać Kasyno Drake

Słowniczek terminologii pokera

Poniżej zagłębimy się w całą terminologię pokerową, z którą możesz się spotkać podczas gry w pokera.

Warunki A-D Poker

  • akt: kiedy czekasz, podbijasz, podbijasz lub pasujesz.
  • Akcja: zakręt. Na przykład „akcja jest na tobie”.
  • Aktywny gracz: gracz wciąż walczący o pulę.
  • Dodaj-na: dodatkowe żetony, które można kupić, aby dodać je do swojego stosu żetonów. Zwykle dzieje się to pod koniec okresu ponownego zakupu w turnieju.
  • Wszystko-w: Gdy gracz stawia wszystkie swoje pozostałe żetony.
  • Przed: mała część stawki, która jest stawiana przez każdego gracza przy stole, aby rozpocząć pulę na początku rozdania pokera.
  • Bad beat: to jest sytuacja, gdy gracz, który ma wszystko co najlepsze i ma szanse, zostaje pokonany w rozdaniu przez remis z dystansu.
  • Forsa: pieniądze, które gracz zabiera ze sobą do gry.
  • Za: gracz działający za innym graczem w rundzie licytacji.
  • Najlepsze z tego: gracz, który ma szanse po swojej stronie.
  • Zakład: pieniądze postawione i wprowadzone do puli. Może się to zdarzyć podczas danej rundy licytacji; każda następna akcja licytacji jest uważana za podbicie.
  • Duży ślepy: większa z dwóch wymuszonych rąk w ciemno we wspólnych grach karcianych, takich jak Hold'Em czy Omaha. Zwykle znajduje się dwa miejsca na lewo od przycisku rozdającego.
  • Wielka ręka: naprawdę dobre rozdanie.
  • Big Slick: As-King.
  • Pusty: karta wspólnoty, która wygląda nieszkodliwie lub nie może nikomu pomóc.
  • Urwisko: To jest zakład lub podbicie, które wygląda tak, jakby reprezentowało dobrą rękę, ale w rzeczywistości obstawiający ma przeciętny lub ciągnący układ.
  • Tablica: powierzchnia gry, na której znajdują się karty wspólne, które są wspólne dla wszystkich graczy. Są one używane przez graczy do uzupełniania rozdań. Można je znaleźć w grach społecznościowych, takich jak Omaha i Hold'Em. (Widzieć karty wspólne)
  • Łódź: pełna sala / pełna łódź. Dzieje się tak, gdy masz trzy z jednej karty i dwie z innej, np. JJJ99.
  • Dolna para: para z najniższą kartą na flopie. Jeśli masz asa-szóstkę, a flop to król-t-szóstka, masz najniższą parę na flopie.
  • Broadway: strit od asa.
  • Bańka: używane w turniejach, odnosi się do kogoś, kto jest o jedno miejsce od zdobycia pieniędzy.
  • Palić się: odrzucenie wierzchniej karty przed każdą rundą licytacji.
  • Złamany: ktoś, kto jest bankrutem, tj. stracił wszystkie żetony i odpadł z turnieju.
  • Przycisk: to wskazuje, który gracz przejmuje rolę rozdającego w rozdaniu. Gracz na tej pozycji otrzymuje ostatnią kartę i jest ostatnią w każdej rundzie.
  • Kup-w: liczba żetonów, które gracz musi kupić, aby móc przystąpić do gry. W turniejach wpisowe to ustalona kwota za określoną liczbę żetonów startowych. W przypadku gier stolikowych ustalają minimum.
  • Kupowanie puli: wygrywanie puli przez blef lub pół-blef, który zmusza innych graczy do rezygnacji.
  • Połączenie: dodanie kwoty do zakładu innego gracza.
  • Stacja wywoławcza: gracz, który dużo sprawdza, ale niewiele podbija ani nie pasuje. Jest to oznaka słabego pasywnego gracza, którego generalnie chciałbyś mieć w swojej grze.
  • Karta przypadku: ostatnia karta danej rangi pozostała w talii; pozostałe trzy już wyszły.
  • Gonić: nadzieja, że ​​nadchodząca karta wspólna trafi i zakończy niezabrane rozdanie.
  • Czek: nie obstawiaj, kiedy nadejdzie Twoja kolej. Gracz mówi „Czekam” lub stuka w stół.
  • Sprawdź i podbij: najpierw czekasz, ale potem podbijasz, jeśli inny gracz postawi zakład po Twoim wstępnym czeku.
  • Posiekać: podczas turnieju ostatni pozostali gracze decydują się raczej podzielić pulę nagród, niż grać do końca. Lub, w rozdaniu, w którym wynikiem końcowym jest remis, pula jest rozdzielana równo między remisujących graczy.
  • Karty wspólne: są to karty wspólne dla wszystkich graczy w grach społecznościowych, takich jak Hold’Em i Omaha. Używają tych kart, aby uzupełnić swoje ręce. (Widzieć tablica)
  • Złącza: dwie lub więcej kart w sekwencji, np. 10J lub 89. (patrz odpowiednie złącza)
  • Podrobić: w grze Omaha Eight or Better, gdy na stole pojawi się jedna z twoich niskich kart.
  • Pęknięty: przegrać rękę, w której miałeś pierwszeństwo wygrać.
  • Płaczący telefon: bardzo niechętny telefon.
  • Kupiec: gracz lub pracownik kasyna, który rozdaje karty graczom.
  • Martwa ręka: słynna ręka złożona z czarnych ósemek i czarnych asów.
  • Stos Depp: turniej, w którym gracze zaczynają z liczbą żetonów, która jest stosunkowo wysoka w stosunku do blinda lub ante.
  • Pies: przegrany, który nie jest faworyzowany do wygrania.
  • Zdominowany: kiedy rozdanie zostaje pokonane z powodu wspólnych kart.
  • Remis: ręka, która potrzebuje więcej kart, aby stać się układem wygrywającym.
  • Drawing Dead: kiedy w talii nie ma już kart, które mogłyby spowodować dobranie ręki do zwycięskiej ręki.
  • Draw Poker: w tym wariancie pokera każdy gracz otrzymuje określoną liczbę kart, a następnie zastępuje część swoich kart innymi rozdanymi z pozostałej talii.
  • kaczka: dwójka / a 2.

E - H Warunki gry w pokera

  • Wczesna pozycja: to wtedy około jedna trzecia graczy gra w rozdaniu.
  • Głową w dół: karty, które nie są widoczne dla innych graczy.
  • Stawić czoła: odkryte karty, które każdy gracz może zobaczyć.
  • Szybka gra: agresywny styl gry z dużą ilością podbić i zakładów.
  • Ulubiony: jest to gracz z największym prawdopodobieństwem wygrania na podstawie samych kursów.
  • Ryba: słabo wykwalifikowany lub początkujący gracz, który może stracić pieniądze.
  • Brzdęknięcie: odnosi się do pierwszych trzech odkrytych kart wspólnych na stole.
  • Spłukać: ręka składająca się z pięciu kart w tym samym kolorze.
  • Zagięcie: pozbycie się swoich kart. Spowoduje to utratę prawa gracza do jakiejkolwiek części puli.
  • Cztery-spłukać: posiadanie czterech z pięciu kart potrzebnych do koloru i nadzieja na piątą.
  • Darmowa karta: jest to runda licytacji, w której wszyscy gracze czekali, dzięki czemu następna karta wspólna spadnie bez dodawania pieniędzy do puli.
  • Freeroll: turniej, w którym gracze wchodzą za darmo. Wyrażenie „freerolling” jest również określeniem używanym do opisania gracza, który wygrał dużo żetonów.
  • Czterech z gatunku: ręka zawierająca cztery karty o tej samej wartości - np. QQQQ.
  • Pełen dom: ręka z dwoma tego samego rangi i trzema innymi - np. 99JJJ.
  • Dłoń: karty, które gracz trzyma. Są to cztery karty karta wspólna, która w sumie daje pięć.
  • Łeb w łeb: granie w pulę lub turniej przeciwko innemu graczowi.
  • Hi / Lo: jest to rodzaj pokera, w którym najwyższe i najniższe układy zgarniają połowę puli.
  • Karty otworów: niewidoczne karty trzymane przez gracza.

Warunki I - L Poker

  • Domniemane szanse: co gracz myśli, że otrzyma w kategoriach wypłaty, jeśli jego ręka trafi w stosunku do tego, ile będzie kosztować gra.
  • Przed: gracz występujący przed innym graczem.
  • Wewnątrz strita: jest to draw, w którym jedna karta zakończy strita - np. z ręką typu 6-7-9-10 potrzeba 8, aby ją ukończyć.
  • Izolować: obstawianie lub podbijanie, aby wyprzedzić słabszego gracza lub rękę.
  • Żartowniś: odnosi się do dzikiej karty lub szczęśliwej karty, która zakończyła rozdanie wbrew przeciwnościom.
  • Kicker: niedopasowana karta w ręce gracza, która jest używana tylko do rozstrzygania remisów - np. dwa 5-5 i 8-8 z kickerem hetmańskim.
  • Pozycja późna: jest to sytuacja, gdy w rozdaniu działa mniej więcej jedna trzecia graczy.
  • Poloz sie: kiedy pasujesz.
  • Limit: najwięcej, co możesz postawić lub podbić w danym czasie. (Widzieć poker z limitem)
  • Poker z limitem: gry, w których istnieją limity kwot, które można postawić lub podbić; przeciwieństwo pokera bez limitu. (Widzieć limit)
  • Utykać: sprawdzać zamiast podbijać lub podbijać.
  • Żywa karta: karta, której ranga nie pojawiła się na stole lub w rozdaniu.
  • Żyj jednym: to gracz, który najprawdopodobniej postawiłby dziko i prawdopodobnie przegrał jak ryba. (Widzieć ryba)
  • Zamek: bezkonkurencyjna ręka.
  • Zamknij moje miejsce: gdy gracz zobowiązuje się do zajęcia miejsca, które na Ciebie czeka.
  • Długi strzał: ręka rysująca, która ma duże szanse i prawdopodobnie nie zostanie wykonana.
  • Sprawdzać: dzwonić do kogoś.
  • Luźny: styl gry z dużą ilością rąk i często używany do długich strzałów. (Widzieć długi strzał)

Warunki gry w pokera M - P

  • Wykonane ręcznie: solidna, kompletna ręka, która nie musi trafiać w drawa, aby była dobrym układem wygrywającym.
  • Maniak: dziki luźny gracz, który stawia, mając przeciętne ręce, tylko po to, by zebrać pulę.
  • Pozycja środkowa: wtedy mniej więcej środkowa jedna trzecia graczy gra w rozdaniu.
  • Potwór: świetna ręka, która jest zamkiem lub nie można jej pokonać.
  • Błoto: spasować lub wyrzucić rękę w błoto. (widzieć Zagięcie)
  • Bez limitu: gracze mogą obstawiać dowolną liczbę żetonów.
  • Jedna para: ręka, która ma dwie karty o tej samej wartości - np. QQ.
  • Overcard: wyższa karta - np. K jest wyższą kartą do Q; Q to overcard do 8.
  • Karta kieszonkowa: widzieć karty własne.
  • Pozycja: Twoje miejsce względem gracza, który działa jako ostatni. W grach z flopem, takich jak Hold'Em i Omaha, pozycja zależy od tego, gdzie jesteś względem przycisku.
  • Garnek: suma wszystkich ante, blindów i zakładów na środku stołu w danym rozdaniu. Gracze rywalizują, aby to wygrać.
  • Preflop: przed flopem.
  • Najlepsze ręce startowe: trzymanie najlepszych początkowych kart zakrytych przy stole.

Warunki Q - T Poker

  • Podnieść: kiedy dodajesz więcej żetonów do pierwotnego zakładu innego gracza, aby był on droższy dla innych, którzy chcą kontynuować grę o pulę.
  • Grabie: kwota, jaką kasyno pobiera z puli jako opłata za prowadzenie gry.
  • Podbij ponownie: podbicie innego gracza.
  • Gra stołowa: gry stolikowe przy pełnym stole graczy.
  • Rzeka: ostatnia (piąta) karta wspólna na stole.
  • Poker królewski: ręka, która ma A-K-Q-J-10 w tym samym kolorze. To najwyższa pozycja w pokerze.
  • Turniej satelitarny: turniej z małymi stawkami, w którym nagrodą jest jedno lub więcej wejść do większego, droższego wydarzenia.
  • Zestaw: trójka, która składa się z pary na ręce i pasującej karty wspólnej.
  • Mający braki personalne: jest to gra, w której bierze udział pięciu lub mniej graczy.
  • Odkrycie kart: ostatni akt rozdania pokerowego.
  • Slowplay: kiedy grasz potężną rękę w słaby sposób, aby ukryć jej siłę i zwabić innego gracza do akcji.
  • Mała ciemna: znajduje się po lewej stronie przycisku. Jest to mniejszy z dwóch wymuszonych zakładów w ciemno przed flopem.
  • Podbicie standardowe: zazwyczaj jest to trzykrotność dużej ciemnej.
  • Ukradnij rolety: blefowanie, dzięki któremu blindy pasują.
  • Proste: gdy masz sekwencję pięciu kolejnych kart - np. 6-7-8-9-10.
  • Poker: seria pięciu kolejnych kart w tym samym kolorze.
  • Ssać-na zewnątrz: uderzenie longshot drawa zwykle na riverze.
  • Odpowiednie złącza: są to dwie lub więcej kart następujących po sobie i tego samego koloru - np. 8-9 lub 10 i J, które są sercami. (widzieć złącza)
  • Huśtawka: zmiana ogólnego bankrolla lub liczby żetonów gracza.
  • Stoły stołowe: odnosi się do pieniędzy lub żetonów, którymi gracz może grać tylko na stole przed sobą.
  • Trzy-z rodzaju: trzy karty tej samej wartości - np. JJJ. (widzieć wycieczki)
  • Zawody: turniej pokerowy, w którym wszyscy gracze rozpoczynają z taką samą ilością żetonów i grają do momentu, gdy jeden gracz ma wszystkie żetony.
  • Pułapka: słabe lub powolne granie mocnej ręki, aby zwabić graczy do obstawiania.
  • Wycieczki: trzy z rodzaju.
  • Skręcać: to czwarta karta wspólna na stole po flopie.
  • Dwie pary: ręka składająca się z dwóch różnych par - np. JJ i QQ w tym samym rozdaniu.

Warunki gry w pokera U - Z

  • Pod pistoletem: pierwszy gracz w rundzie pokera.
  • Wartość zakładu: kiedy stawiasz zakład, który może nie jest pewny, ale z czasem więcej wygrywa niż przegrywa.
  • Koło: zwany też rowerem, jest to prosta o wysokości pięciu wysokości - np. A-2-3-4-5.
  • Przewodowy: posiadanie pary w dołku od samego początku.